Bankacılık ve yatırım ürünleriyle ilgili sorularınızı yöneltmek için önce KAYIT OLUN

Kategoriler

0 oy
konut kredilerinde hayat sigortası zorunlu mu? Banka sözleşmede yazılı zorunlu diyor. Tüketici mahkemesi ne karar verir?
Diğer kategorisinde tarafından

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

2 Cevaplar

0 oy
Konut kredisinde hayat sigortası zorunlu değildir.  Yasayla yapılması zorunlu tek sigorta dask dır . Konut kredilerinde banka kredilendirilen konutu  teminat olarak ipotek altına aldığı için teoride bir gerek de yoktur. Öte yandan Hayat sigortası borçlunun hayatını kaybetmesi durumunda mirasçılarını evin  borç tutarı kadar güvence altına aldığı için önemli bir avantaj sağlar.

Hayat sigortaları yasal bir zorunluluk olmasa da dahi banka kredi politikası olarak hayat sigortası yaptırmadan kredi vermek istememe özgürlüğüne sahiptir. Ancak hayat sigortasını bankadan yaptırmak zorunda değilsiniz. başka alternatif firmalardan teklif alıp yaptırabilirsiniz.

Özellikle 10 sene ve üzerinde vadelerde konut kredisi kullananlar içi hayat sigortası tavsiye ediyoruz.
(30.6k puan) tarafından
0 oy
Evet banka sizden hayat sigortası taahhütnamesi alır. imzalamazsanız krediniz onaylanmaz. Bankanın amacı sizi ve kendini garantiye almaktır. Çok fazla bedeller ödediğinizi düşünebilirsiniz fakat bu sizin kar hanenizdedir. Aynı şekilde zorunlu trafik sigortası ya da kasko yu düşünebilirsiniz.
tarafından

İlgili sorular

1 cevap
1.7k kez görüntülendi 26, Temmuz, 2012 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu