Grup Sağlık Sigortaları ve Ömürboyu Yenileme Garantisi

Ülkemizde sağlık hizmetlerinin kapsamı ve içeriği oldukça hızlı değişiyor. Sosyal Güvenlik Kurumu üyelerinin aldıkları sağlık hizmetlerinin kapsamı ve kalitesi sürekli artarken, özel sigortaların bu sistemle beraber çalışmasına imkan verecek çalışmalar da devam ediyor. Tüm bu değişim sırasında tüketicilerin önemli bir kısmının atladığı önemli bir sağlık sigortası özelliğinden bahsetmek istiyoruz.

Özel sağlık sigortasında ömür boyu yenileme garantisi

Hayatınızda muhtemel tehlikeli bir hastalık ve/veya kaza geçirirseniz, sağlık sigortası yaptırmaya kalktığınızda diğer sigorta şirketleri size sağlık poliçesi düzenlememekte ya da geçirdiğiniz hastalıkla ilgili tedavileri teminat dışı bırakmaktadırlar. Ömür boyu garanti ise, bu uygulamada firmanın sigortalıya karşı bir taahhüte girmesini ve poliçeyi yenilediği sürece sağlık hizmetlerinden kesintisiz olarak yararlanmasına imkan verir.

Özel sağlık sigortasında ömür boyu yenileme garantisi önemli bir özellik olup, ücretli olarak çalışan ve sağlık sigortası ihtiyaçları çalıştığı firmalar tarafından sağlanan kişiler için bazı sorunlara sebep olabiliyor. Çalıştığınız firmanın sizin için düzenletmiş olduğu grup sağlık sigortalarında ömür boyu yenileme garantisinin olup olmadığı ve bunun şartlarının neler olduğu, bilgi edinilmesi gereken önemli detaydır.

Grup sağlık sigortalarının bazılarında (hatta genelde) ömür boyu yenileme garantisi verilmediği ve birçok önemli hastalıkta da istisna uygulanması çok sık karşılaşılan bir durum. Önemli bir sağlık sorunu veya hastalık ortaya çıkması durumunda ise başka şirkete sağlık sigortası yaptırma imkanı otomatik olarak ortadan kalkmış oluyor, zira sağlık sigortası poliçesi yapan hiç bir firma böyle durumdaki bir tüketiciye sağlık sigortası teminatı vermez. Kasko poliçelerinde yapıldığı gibi hasarlı araca kasko yaptırıp bir ay garajda beklettikten sonra hasar talebinde bulunamayacağınıza göre, tedbirlerinizi önceden almanız gerekir.

İş değiştirenler

ozel saglik sigortasiGrup poliçesi düzenlenirken ömür boyu yenileme hakkı veriliyor ve bu şart kazanılmış olsa dahi, işten ayrılma ve/veya emeklilik durumunda, bu poliçede kazanılan hakkın diğer sigorta şirketlerine devredilmesinde sorun yaşanabiliyor. A sigorta şirketi firmanızın çalıştığı sigorta şirketinin verdiği ömür boyu yenileme teminatını kabul etmeyebiliyor. Bunun yanı sıra ömür boyu yenileme garantisinin devri için bekleme süresi en fazla 30 gün. Yani işten ayrıldıktan sonra bir başka firmaya geçerken öncelikle bu ömür boyu yenileme hakkınızın devretmesi için uğraşmanız gerekir.

Bir başka konu işten ayrılmanız ve yeni bir işe başladığınız tarih arasında 30 günü aşan bir süre geçerse ve bu sürede bir poliçe yaptırmadıysanız, ömür boyu yenileme hakkınız yanacaktır. Yine çalıştığı firmada sağlık hizmetleri özel sandıklar tarafından karşılanan ücretlilerin de bu firmalarla ilişkisi kesildiğinde, ömür boyu yenileme garantisi özellikle ileriki yaşlarda bir sorun olabiliyor.

Bireysel sağlık sigortası

Ömür boyu yenileme teminatının önemini bilen ücretli kesimin önemli bir kısmı, işyerinin yaptırmış olduğu grup sağlık sigortası dışında bireysel sağlık sigortasını kendisi için satın almaktadır. Bu poliçeler çok küçük limitli, az teminatlı, sadece bu hakkı kazanmak ve ihtiyaç halinde kullanmak üzere olsa da, gelecek için önemli bir fırsat tanıyor. Bu, bize göre özellikle ortayaşın üstünde tüketiciler için düşünülmesi gereken bir adım.

Grup sağlık poliçenizin ömür boyu yenileme teminatı verip vermediği konusunda iş yerinizle görüşerek, şirket uygulaması hakkında bilgi almanızda fayda var.